Jul 24, 2008

CINTA

Bukanlah aku maksudkan untuk menjadi ekstrimis Islam tetapi mahu menyatakan bahwa Islam hari ini semakin jauh dari landasan yang sebenarnya. Maka perlu kiranya kita kembali mengenali Islam. Jangan terus menerus memomokkan masyarakat tentang hukum, dosa, neraka, akan tetapi menjelaskan tentang keistimewaan dan kepentingan Islam. Kerana bak kata pepatah ‘tak kenal maka tak cinta’.


Lupakan segala benteng kefahaman atau prinsip yang kolot dan terus menuju mencari persamaan dalam setiap penganutnya. Atau kita masih merasakan cukup sekadar kita melaksanakan rukun Islam dan persetankan orang lain?. Fikirkan apa akan jadi pada generasi akan datang andai kita masih lagi sibuk mengejar pahala untuk diri sendiri lalu lupa bahwa Islam untuk merahmatkan sekalian alam. Tetapi kalau masih beraggapan sekadar cukup ibadahnya untuk diri sendiri, nah terpulang.


Tapi yang aku maksudkan di sini, bagi yang punya jiwa besar yang ingin melihat kebangkitan Islam, kebangkitan ilmu Islam, kebangkitan keagungan Islam, nah maka harus difahami untuk kearah itu harus kita mulai dari diri kita mengenali Islam.

3 comments:

  1. bismilahirahmnirahim...
    teruskn berjuang....

    ReplyDelete
  2. salam...
    melakukan kerja secara solo, tak seronok...
    lakukan kerja secara berpasukan, baru seronok...
    apa yang penting, kerja...sama...
    Alhamdullah...

    ReplyDelete