Nov 2, 2009

TUHAN AKU DAN TUHAN KAU SAMA…

 

2004…

Amwal : Cara kau ni salah, aku yang betul, cara kau bukan cara Rasulullah, ikut cara aku! Ini yang sebenarnya!
Anfus : Allow brother, lu ingat lu bagus? Gua dah khatam banyak kali. Dah berlambak tok guru gua, so, lu peduli apa?
Amwal : Kau nie degil, apa yang kau buat nie bukan cara Islam, ni dah sesat, kau dah menyusahkan semua umat Islam, memalukan kami!
Anfus : Lu budak hingusan brother, tak sama level dengan apa yang gua fikir, lu lembab, pakai otak la bro, bukan pakai lutut, nie zaman moden bro bukan zaman tok lu…
Amwal : Ai… budak nie, aish….. aku tangan-tangankan pulak!
Anfus : Lu ingat lu jer ade tangan? gua tadak, nie apa? siku atok lu?
Amwal : Aku cakap kat kau nie last warning, baik kau hentikan buat bende-bende macam nie, kalau tak….
Anfus : Kalau tak ape brother?
Amwal : Hah! Kalau tak aku akan hancurkan kau dengan semua yang ikut kau, aku sebarkan kat internet yang kau nie sesat, aku keluarkan kat paper yang korang semua ni bangsat.

 

2009…

Anfus : Assalamualaikum bang….
Amwal : Wa alaikum salam, kau rupenye… kau masih macam dulu lagi? Nak ikut Al-Quran cara sendiri?
Anfus : Maaf bang, dulu saya tak faham Al-Quran, sekarang baru saya sedar, banyak kesilapan yang saya buat, dan saya masih nak laksanakan Al-Quran bang, takde sebab untuk saya berundur dan ini saja jalan yang terbaik
Amwal : Ko memang degil, kan aku dah bagi tau, ko nie sesat, dah tak ikut syariat!
Anfus : Takpe lah bang, ape pun abang nak cakap, cakaplah, saya mengaku saya salah, berkasar dengan abang dulu, tapi tu dulu, sekarang saye dah lain bang, saye benar-benar nak laksanakan Al-Quran, ini sebab saya jumpa abang nak mintak maaf kat abang.
Amwal : Raye dah habislah bodoh!
Anfus : Kalu abang tak maafkan saye takpelah, terima kasih bang, sebab kata-kata dan cacian abang dulu buatkan saya makin dewasa, makin matang dalam berfikir. Assalamualaikum bang…..
Amwal : Pergi mampus dengan kau punya salam, aku tau ini taktik kotor kau, kalau dah bangsat tetap akan bangsat….. bodoh! Aku tau kau berlakon, buat-buat baik konon!

 

2010???

 

 

Barangsiapa yang berbuat sesuai dengan hidayah, maka sesungguhnya dia berbuat itu untuk dirinya sendiri; dan barangsiapa yang sesat maka sesungguhnya dia tersesat bagi dirinya sendiri. Dan seorang yang berdosa tidak dapat memikul dosa orang lain, dan Kami tidak akan meng'azab sebelum Kami mengutus seorang rasul.

- Al Israa' : 15

 

P/s; Maka apa yang dikecohkan siapa betul siapa salah? Kita bukan Tuhan untuk menentukan, jika benar-benar niatnya kerana Allah, pasti akan ditunjukkan jalan, Allah tidak pekak atau buta, apa sudah lupa bahwa yang dianiaya paling kabul doanya? Maka andai benar dianiaya doa saja pada Allah, atau mungkin kita sendiri yang menganiaya diri sebab itu doa tak kabul-kabul….. ;P

 

Dan orang-orang yang berjihad untuk (mencari keridhaan) Kami, benar- benar akan Kami tunjukkan kepada mereka jalan-jalan Kami. Dan sesungguhnya Allah benar-benar beserta orang-orang yang berbuat baik.

- Al 'Ankabuut : 69

6 comments:

  1. Dan orang-orang yang berjihad untuk (mencari keridhaan) Kami, benar- benar akan Kami tunjukkan kepada mereka jalan-jalan Kami. Dan sesungguhnya Allah benar-benar beserta orang-orang yang berbuat baik.

    - Al 'Ankabuut : 69

    ReplyDelete
  2. akan kuteruskan..pengabdianku padaMU....

    ReplyDelete
  3. kembali aku teringat kandungan HUKUM TARIKAN..Quran:The Law Of Attraction

    ReplyDelete
  4. anfus = macam karakter nasrani.

    amwal
    = seakan-akan karakter yahudi

    dan sesetengah

    muslim yang berkorban harta dalam perang zaman tersebar agama ISLAM itu.

    "nice dialogue"
    -are clapping hand a must?-

    the ossicle Bone in you ears will say NO.

    contd..

    ReplyDelete
  5. 2:113. Dan orang-orang Yahudi berkata: "Orang-orang Nasrani itu tidak mempunyai suatu pegangan", dan orang-orang Nasrani berkata: "Orang-orang Yahudi tidak mempunyai sesuatu pegangan," padahal mereka (sama-sama) membaca Al Kitab. Demikian pula orang-orang yang tidak mengetahui, mengatakan seperti ucapan mereka itu. Maka Allah akan mengadili di antara mereka pada hari kiamat, tentang apa-apa yang mereka berselisih padanya.

    2:120. Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.

    --->KARAKTER AMWAL dan ANFUS meyakinkan golongan AGAMA bahawa SAINS adalah mengAGAMA masyarakat primitif zaman BATU

    "beragama ?agama=== adalah produk(ideologi barat dan alkohol)(ringkasan KArl MArx dan tandu negara great WALL

    ReplyDelete
  6. Musim tengkujuh macam-macam bencana datang...

    ReplyDelete