Dec 4, 2008

I'M YOURS.....

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find that the sky is yours
Please don't, please don't, please don't
There's no need to complicate
Cause our time is short
This oh this this is out fate, I'm yours!
Diantara bait-bait lagu dari member satu kampung aku Jason Mraz, hohhoooo. Walaupun lagu ini untuk cinta pada manusia tapi bila aku membawanya pada cinta pada Yang Maha Pencipta, membuatkan bulu romaku meremang. Memikirkan hidup ini hanya sementara, maka kenapa perlu terlalu complicated?


Muhammad s.a.w telah memberi formular yang mudah, [ Kitabullah + sunnahRasul = tak sesat/tak bingung]. Maka kenapa pula kita hendak menyukarkan dengan fahaman kita yang berbelit-belit? Memahami dasar kehidupan manusia yang saling perlu-memerlukan, harus ada rasa saling percaya dan hormat-menghormati.


Buka pandangan kita, lebarkan radius pemikiran, jangan saling membenci, lemparkan senyuman, hiasi alam ini dengan rasa cinta. Diri kita, diri seluruh manusia milik Allah,, semua orang tahu, namun pernahkan kita merasakan diri kita ini benar-benar milikNya? Jika benar kita milik Allah mengapa dan kenapa banyak perintahNya kita abaikan? Heh.


(video klip nie ade censored sikit, wakaka, aku dah cari yang tak censored takde, so sesiapa yang tak boleh tengok jangan tengok, aku tak tanggung, hoohoooo)





6 comments:

  1. aman jek klu sy tiba di blog ni.. :)

    ReplyDelete
  2. Zaman sekarang ni byk sgt perkara2 baru yg timbul, macam2 ada..dadah, rokok, bayi tabung uji, IVT, pelaburan, kad kredit, dll, mcm2...memerlukan kupasan dari ulama' dan mereka yg benar2 mahir dlm mengkaji Al-Quran & Hadis. Perlu kpd ijmak ulama' dan juga Qias..

    Bagi majoriti org Islam cuma baca shj Al-Quran, tafsir, tadabbur takde, nak mengkaji hadis jauh sekali. Oleh itu, kita kena tahu batas diri dan membataskan diri....

    ReplyDelete
  3. ada lagu english yg nampak luarannya spt memuji kekasihnya, tp bila tgk btl2 liriknya dan video klip die, lagu tu nampak spt memuji tuhan mereka. diya tak igt dh tajuk lagu nya.

    ReplyDelete
  4. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    intanrh, ;-) memang itu yang kita harapkan, keamanan dan terus aman(ayat buku. hohohohohooo

    orangbukit, tak aku sangkal memang benar, perlu ada ijma' dan qias, namun bila banyak perkara remeh di'highlight'kan, perkara dasar Islam orang kita makin lupa..... hehehehe

    diya, tak kisah siapa yang menyanyikan, janji membawa mesej yang baik......

    ReplyDelete
  5. salam..betol tu....yang penting message

    ReplyDelete
  6. salam...

    Muhammad s.a.w telah memberi formular yang mudah, [ Kitabullah + sunnahRasul = tak sesat/tak bingung].

    Alhamdulillah...

    ReplyDelete