Oct 6, 2009

PERJALANAN SANG AMATUR

Saat-saat getir yang sedang aku lalui sekarang, menyesakkan nafas aku, bukan sebab lemas dalam kolam ikan atau tercekik aiskrim Mc’ D, tapi usaha untuk menyatukan manusia bukan mudah. Aku kira jika ditata seperti yang telah ditetapkan akan menghasilkan sesuatu, namun jangkaanku mula meleset. Ramai yang ke parit.


Putus harapan? Tidak. Cuma sekadar mengira-ngira dosa yang mana lagi yang masih tidak aku tinggalkan. Akhlak bagaimana lagi perlu dipamerkan. Bila difikir-fikirkan, memang banyak lagi yang perlu diperbaiki, harg harg harg, kantoi betullah aku nie……


Maka aku simpulkan, memang benar apa yang dikatakan bahwa kemenangan bukan satu titik akhir tapi kemenangan merupakan sebuah perjalanan, tidak akan ada yang sempurna melainkan Allah. Maka perjuangan juga ada cacat celanya namun bagi memastikan berada dalam zon kemenangan sesuatu perlu dilakukan. Pasti dan memastikan, sentiasa berada dalam sunnah rasul. Jika dalam perang, maka kita rencanakan soal peperangan mengikut Rasulullah, andai dalam perdamaian maka kita usahakan toleransi mengikut langkah Rasulullah.


Terkadang aku terfikir. Apa rasanya hidup seperti mereka? Pagi kerja pukul lapan, rehat bersama ‘kit kat’ pukul satu, balik ke rumah pukul lima. Menghadap anak bini bagi yang dah kawin bagi yang bujang menghadap muka sendiri, ho ho hoho hooho……. BOSAN! Maka kita perlu bersyukur kerna kurniaan Allah yang amat bermakna masih dalam dakapan kita. Sahabat-sahabatku, bantulah aku dengan membantu dirimu(kalo nak belanje aku boleh gak, hah haha aha ha). Sama-sama kita tingkatkan keupayaan diri, saling lengkap-melengkapi. Mardhotillah. ;p

Ibrahim:52.

(Al Quran) ini adalah penjelasan yang sempurna bagi manusia, dan supaya mereka diberi peringatan dengan-Nya, dan supaya mereka mengetahui bahwasanya Dia adalah Tuhan Yang Maha Esa dan agar orang-orang yang berakal mengambil pelajaran.


ps;- sori beb makin lame, makin kurang update, internet connection aku kene culik, thanx sebab masih berkunjung dan melepak kat sini, harg harg harg…..

2 comments:

  1. salam...




    Ibrahim:52.

    (Al Quran) ini adalah penjelasan yang sempurna bagi manusia, dan supaya mereka diberi peringatan dengan-Nya, dan supaya mereka mengetahui bahwasanya Dia adalah Tuhan Yang Maha Esa dan agar orang-orang yang berakal mengambil pelajaran.


    alhamdulillah...

    ReplyDelete
  2. smart gambo tewww.. salamm aidilfitri maaf zahir bathin

    ReplyDelete